12. aug 2016 Nyhedsbrev fra FOODobserver.dk
FOODobserver


Forsiden
 




Hold dig opdateret om branchens vigtige begivenheder:

 

Find tidligere omtaler ved kvit og frit at søge på ord eller navne i:
 

 

Læs dagligt relevante nyheder omkring emballage, mærkning og pakning på vores søstersite:

 PACKobserver.dk

 


Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.

Udvikler klimasmart vegetarisk proteinkilde

12.08.16: Svenske Lantmännen arbejder på at udvikle en svampeprotein, der kan tjene som et klimasmart og vegetarisk alternativ og tilgodese den kraftige vækst i efterspørgslen på vegetabilske proteinkilder. Projektet har modtaget en bevilling fra Vinnova, der er en statslig styrelse under det svenske erhvervsministerium.

Læs mere

Kohberg får ny direktør

12.08.16: Kohberg Bakery Group har konstitueret virksomhedens COO Peder Christensen som ny administrerende direktør. Det sker i forlængelse af, at virksomheden har fritstillet Erik Barsøe Bohsen, der kom til virksomheden for godt et år siden fra Dansk Supermarked.

Læs mere

Første videncenter om madspild i Norden

08.08.16: Kampen mod madspild har vokset sig så stor, at der er opstået et naturligt behov for at samle informationerne på området et centralt sted. Det mener Danmarks største frivillige organisation mod madspild, forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad, der med støtte fra Metro-Schrøder Fonden derfor nu lancerer et Nationalt Videncenter om Madspild.

Læs mere

Børnefamilier driver økologivæksten

04.08.16: Børnefamilierne lagde 30 procent mere økologi i indkøbskurvene i 2015 og står således stort set for hele den aktuelle vækst i det danske øko-salg. Det viser en ny analyse fra GFK. Især forældrenes ønske om at skåne deres børn for rester af sprøjtegifte, får børnefamilierne til at gå amok i økologi, vurderer Økologisk Landsforening.

Læs mere

Deltidsvegetarisk er den nye livsstil

04.08.16: Data fra den hollandske markedsanalysevirksomhed Innova Market Insights viser at der mellem 2011 og 2015 er sket en stigning på mere end 60 procent i de globale fødevare- og drikkevarelanceringer, som kaldes "vegetariske". Lanceringer, der benytter udtrykket "vegansk" steg også til at udgøre 4,3 procent af de samlede introduktioner i 2015, hvilket er en stigning fra 2,8 procent i 2014 og blot 1,5 procent i 2012. Samtidig er der massiv global vækst i lanceringer af kødalternativer.

Læs mere

Fra tema Råvarer
Fra tema Ingredienser
Fra tema Færdigvarer
Ændring af dit abonnement
Afmeld nyhedsbrev
FOODobserver.dk • Telefon: +45 39 69 43 21 • Email: info@foodobserver.dk
Udgives af GINI·com • Pilegårdsvej 48 • DK-2860 Søborg